reklama

Ako znevažujem vážnych

Vždy keď narazím na prehnane vážneho človeka, môj vnútorný podfuk radar začne nekompromisne pípať. Nehovorím o tých, ktorým prirodzený humor nič nehovorí alebo sa jednoducho nedokážu usmievať väčšinu dňa. To vôbec. Myslím tým prehnane serióznych nadľudí, ktorí si nechali kvôli svojmu zamindrákovaného vnútrajšku narásť pancier, ktorý neprerazí ani najjednoduchšia známka ľudskosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)



Mnoho krát stretávam serióznych chrtov. Vysokých ako kanadské sekvoje, hrdo si nosiac svoje nevkusné, vzorované košele keď sledujú okolitý svet cez svoje veľké nosy. Často inklinujú k autoritatívnym povolaniam, v ktorých si musia autoritu umelo vydupkávať mocou sociálnej hierarchie. Napríklad učitelia. Vtipné, nie nutne nevkusné žartíky na svojich hodinách, odrážajú ako bedmintonové košíky. Niet divu, že sa so študentmi na chodbách nezdravia. Dávno sa v ich očiach zmenili na kožené roboty. Dovoľujú si ma nechať prepadnúť bez toho, aby mi povedali so škodoradostným úsmevom - nemám ťa rád. Vždy som mal s takými osobnostný problém. Asi som bol na nich prinízky. Čo už. 

Celkom mám rád dúležitých šéfov. O vzájomnom rešpekte sa tu hovoriť nedá no ak sa mi niekedy pred nimi podarí šplhnúť, mám víťazoslávny pocit z dobre vykonanej práce. Vážni ako strojvedúci vo vojnových fabrikách sa po svojom malom podriadenom frenčajzi promenádujú ako majstri sveta a dávajú najavo svojim zamestnancom, že na ich teplé, vážne miestečko im nikto nesiahne. Škoda, že sa aspoň nesmejú na mojich nešikovných chybách. Možno by im to bolo bývalo pripomenulo, že aj oni boli raz zamestnancami. 

Výsostne sa mi hnusia vážne zakrpatené ženy nad 50. Vo svojich farebných blúzkach a elastických podprsenkách mudrujú do sveta akoby mu ešte rozumeli. Jedna vážna numerologička, druhá odborníčka na dietológiu a tretia vidí za všetkými bankami židovské spiknutia. Mne sú ich teórie ukradnuté. Pokým sa nevedia pousmiať nad dvojzmyselnými vtipmi svojich mužských spoločníkov, sú pre mňa len nezaujímavé ženské evitovky vo farebnej obálke. 

Nesympatickí sú mi najmä seriózne pobožní askéti. Vážnosť sa stala ich hlavnou črtou. Nerozosmeje ich ani sám Boh v tvídovom saku. Ťažko keď vo svojom vnútri hasia neutíchajúce množstvo komplexov z dedičného hriechu po rodičoch. Vždy som im chcel pomôcť z tejto vážnosti uniknúť nejakým inteligentným vtipom-podpichom, oni akýkoľvek náznak neserióznosti odpália svojimi popolníkovými okuliarmi a zatvrdnutými okáľmi. Ešteže ma tým neoklamú. Hneď si ich predstavím ako chrčia pri prvej pomanželskej súloži a celibátom nedotknuté telo sa im premieňa na spotenú vretenicu. Po takej predstave nezožeriem vážnu tvár ani samému Ježišovi.

Najväčších triednych nepriateľov vidím v serióznych spasiteľoch sveta do dvadsaťpäťky, zo stredne vyššej vrstvy. S vlastným odrazom v lakovkách od ocina sa prechádzajú po najrušnejších bulvároch veľkých miest, cez ktoré sa pred pár rokmi tackali z hračkárstva so starkou. V ruke si nosia svoj týždeň. a každé laické zistenie svojho okolia okamžite spochybnia doprava nakloneným úškrnom a ironickou poznámkou. Keď mi však miesto pevného stisku podajú svoju spotenú rybaciu plutvu, všetky ich ekonomické teórie utopím v oceáne gýču a pretvárky.

Mojich vážnych rovesníkov za konkurenciu nepokladám. Každý týždeň iný slang, každý rok sa na obraz svojho nového partnera/ky meniace maniere a ideály. Pred rokom si chodila so Števom umelcom, vtedy si bola vážne zažratá do avantgardných výstav obrazov. Teraz chodíš s Jozefom anarchistom a na internete si si objednala už druhé tričko s podtlačou Čegevaru. Fero ani ty sa nesmej, keď boli tvoji kamaráti raperi, hulil si trávu pred školou a odkedy randíš s Dorotkou hipsterkou, tvoje záľuby sa zredukovali na lahodné fejsbukové prestrelky a fotky z Polaroidu. Ani vy vážení ma neoklamete svojou vážnosťou a úspechmi v debatných súťažiach. Stačí mi obraz ako nenápadne čúrate vo svojej sprche a maskujete to šampónovou vodou, vtedy sú vám všetky analógy či dejiny filozofie úplne márne.

Vážne kecy pripitých hochštaplerov v miestnych lokáloch našťastie neberie vážne nikto, okrem rovnako spitých nímandov. Jeden by si myslel, že práve oni poznajú podstatu života, no tá vyšumí z ich hláv spolu s rannou opicou. Vážne odvážnych sídliskových bitkárov zavetrím ešte skôr ako ich bojové, vážne psy zavetria mňa a s radosťou sa im vyhnem mílovou obkľukou. Kačice špuliace svoje seriózne pery skrz perifériu každého nevinného okoloidúceho ma tiež nevyvedú z miery. Škoda, že ti tie žvásty o živote po smrti nezbaštím, minula si všetku svoju serióznosť pri ohyzdne predĺžených mihalniciach. Kým sa ti vládzem pozrieť do očí, som už úplne vyčerpaný.
Vážne žvásty, seriózne postoje tela a ešte serióznejšie ľadové tváre, ktoré neroztopí žiadna vtipná historka. Profesionálne pózy a dospelácke heslá, vážne koníčky a ešte vážnejšie reakcie. Seriózne pohľady, prehnane učebnicové odpovede.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Buďte si vážni, buďte si seriózni no prosím nerušte ma v mojej detinskosti. Rád by som bol ešte na chvíľu neserióznym dieťaťom a užil si život úprimne a ľudsky, kým sa aj nezamotám do siete vážnosti a foriem. 

Dominik Dubovský

Dominik Dubovský

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veselý cynik, spoločenský introvert a večný rojko, ktorý často premýšla hlavne pre seba ale mnohokrát aj nahlas. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu